För dig som är marknadschef

Vi förstår vad det innebär att vara marknadschef och bära det yttersta ansvaret för företagets marknadskommunikation. Ibland inkluderar det även den interna kommunikationen. I vissa fall är det också du som bär ansvar för PR och försäljning.

Full kontroll över all marknadsplanering

Vi vet att du dagligen ställs inför stora utmaningar – från att sätta marknadsplanen till att genomföra kampanjer, följa upp resultat och jaga externa leverantörer. 

För att inte tala om att leverera resultat och rapportera till ledningen…

Tänk att du på morgonen slår upp skärmen och direkt får en komplett överblick över din marknadsplan, precis som den ser ut i denna sekund. 

Du ser alla pågående projekt och kampanjer, följer kostnadsmassan i förhållande till budget på detaljnivå, tar del av analyser av kampanjresultat – kanal för kanal – och dessutom kan du spotta ut snygga rapporter baserade på de KPI:er ledningen för tillfället vill fokusera på. Allt i realtid. Det är Digital Plattform i ett nötskal.

Anledningen till att vi förstår dig så väl är för att vi själva stått inför samma utmaningar i rollen som marknadschefer. Därför slog vi våra kloka huvuden ihop för att skapa det ultimata marknadsstödet för den optimala marknadschefen. Låt oss ge dig en förutsättningslös rundtur i hur Digital plattform kan göra ditt arbete så mycket mer stimulerande och effektivt, samtidigt som det frigör tid som du kan lägga på det du är bäst på – nämligen att marknadsföra företaget.

Dashboards & KPI:er

Skapa enkelt dashboards som visualiserar all den data och de KPI:er du behöver hålla koll på. Se kampanjresultat, projektstatus och kostnader – allt uppdaterat i realtid.

Budget

Med budgethantering får du full kontroll över din marknadsbudget. Sätt en övergripande budget och bryt ner den i kvartal eller månader. 

Aktivitetsplan

Genom en tydlig, visuell tidslinje får du total översikt över alla projekt, kampanjer och aktiviteter. Zooma in på månadens eller veckans aktiviteter.